LONDRA - İngiltere’deki Queen Mary’s Tıp Okulu profesörü Roger Corder’in yaptığı araştırmada, kandaki endotelyal hücrelerin kırmızı şaraptaki maddelere reaksiyonlarını ölçümledi. Önceki çalışmalar kırmızı üzümlerin kabuğunda bulunan resveratrol maddesinin maya, sinek, solucan ve son olarak da farelerin ömrünü uzattığını kanıtlamıştı. Corder, etkisi resveratrol’den daha güçlü yeni bir maddenin bulunduğunu açıkladı.
Kırmızı şarapta kalp hücreleriyle olumlu reaksiyona giren bu maddenin adı procyanidin. Procyanidin’in, damarların sıkışmasına neden olan endothelin-1 adlı bir peptiti durdurduğu ortaya çıktı. Corder, procyanidin’in Bordeaux’ta üretilen kırmızı şaraplarda her gün bir kadeh içmenin yetecek kadar bol bulunduğunu belirtiyor.
BORDEAUX’NUN NAMI BOŞUNA DEĞİLMİŞ
Corder ve ekibi farklı bölgelerden kırmızı şarapları procyanidin içerikleri itibariyle değerlendirdi. Fransa’nın Bordeaux bölgesi ve Sardinya adasında üretilen kırmızı şarapların diğer bölge mahsülü şaraplara göre 2 ila 4 kat daha fazla procyanidin içerdiği gözlemlendi. Corder bunu Bordeaux bölgesinde şarapların geleneksel tekniklerle yapılmasına bağlıyor, zira modern teknoloji kullanımı şaraba daha fazla yüklenerek içindeki minerallerin ölmesine neden olabiliyor.
KAYNAK: ARAŞTIRMA İNGİLİZ BİLİM DERGİSİ NATURE’DA YAYIMLANMIŞTIR.